مطالعه ترکیب بندی تصویر و حرکت قاب به عنوان عنصر بیانی در استاپ موشن (مطالعه موردی: استاپ موشن های شرکت laika) کورولاین-پارانورمن
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده سینما و تئاتر
- نویسنده زهرا زارع
- استاد راهنما سارا خلیلی محمدرضا حسنایی ژان یعقوب زاتکه
- سال انتشار 1394
چکیده
سینما و انیمیشن و طبیعتاً تکنیک استاپ موشن، اشتراکات زیادی در قواعد دارند. تصویر (image) را می توان ازنظر میزانسن (mise-en-scene) به مثاب? بیان خاص یک کارگردان تفسیر نمود. از جهت دیگر سینما، ترکیبی از هنرهای گوناگون است که قسمتی از آن به هنرهای تجسمی، وابسته است. هنرهای تجسمی نیز، قواعدی در راستای مفهوم خود دارد. قواعدی که سازمان دهی عناصر را تحت الشعاع خود قرار می دهد. اما آیا این قواعد که در یک تصویر است می تواند بر کل فیلم که متشکل از تصاویر زیادی است؛ تأثیر خود را بگذارد؟ و اگر می تواند تا چه حد؟
منابع مشابه
تصویر سازی و استاپ موشن
هدف از مصور سازی دیواره ها، متن ها و کتاب ها، ارسال هرچه موثرتر پیام، برقراری ارتباط لازم، ایجاد تفهیم و تفاهم، نفوذ بیشتر-نسبت به نوشتارتنها- بوده است. برخی از اهداف تصویرسازی کتاب ها عبارتند از: جذاب و دلنشین ساختن اثر در جهت جلب هرچه بیشتر مشتری، حیثیت بخشی به کل یک واحد انتشاراتی، ایجاد ارزش های فرا اقتصادی، کمک به درک هرچه بیشتر مفاهیم، غنی و موثرتر کردن نوشته، نفوذ هرچه بیشتر در ذهن مخا...
15 صفحه اولنگاهی نو به استاپ موشن در گرافیک دیجیتال
" استاپ موشن" (stop motion) یا انیمیشن ایست – حرکتی یکی از تکنیک های ساخت انیمیشن که در آن با استفاده از فیلمبرداری فریم به فریم اشیاء فیزیکی را به حرکت در می آورند و از پشت سر هم قراردادن تصاویر این حرکت های فریم به فریم، تصور حرکت القا می شود. "موشن گرافیک" (motion graphic) نیز یکی دیگر از تکنیک های ساخت انیمیشن است. این تکنیک با استفاده از تکنولوژی ویدئو و با ایجاد توهم حرکت یا تغییر در ظاهر...
مطالعه و تحلیل تیزرها و انیمیشنهای تبلیغاتی موفق جهان (تکنیک استاپ موشن)
با توجه به استفاده روزافزون از تکنیک ها و تجربه های نو انیمیشن بخصوص تکنیک استاپ موشن در عرصه تبلیغات ، در سراسر جهان ، اهمیت آشنایی با این تکنیک تبلیغاتی برای سفارش دهندگان و همچنین سازندگان تیزرهای تبلیغاتی بیشتر و بیشتر می شود . این در حالی است که علیرغم موفقیتها و اهمیت این تکنیک تبلیغاتی در جهان ، استفاده از آن در ایران چندان مانند کشورهای دیگر مرسوم نیست . تیزرهای تبلیغاتی که در ایران با ...
بازنمایی جسمیّت(متریالیته) در انیمیشن های کوتاه استاپ موشن ; یه دختری بود
استاپ موشن به عنوان یکی از تکنیکهای انیمیشن، با اعمال تغییرات در اشیاء و کاراکترهای فی النفسه بی حرکت و ثبت آنها در دوربین، بازی سینمایی و توهّمی بصری را می آفریند. بیننده کاراکتری را می بیند که نسبت به محیط اطرافش واکنش نشان داده، تغییر می کند چراکه بی هیچ واسطه در دنیایی واقعی قرار دارد. متحرک ساز نیز، در فاصله توقف دوربین میان ثبت هر تصویر، در اجرایی زنده امّا نامرئی، عناصر را جان می بخش...
بررسی ویژگیهای نور و نورپردازی در انیمیشن استاپ موشن با تاکید بر آثار یرژی ترنکا
تاثیر نور در آثار هنری بر کسی پوشیده نیست. نور و سایه به عنوان عناصر مهم بصری در اختیار هنرمند قرار دارند، و اگر با هوشمندی استفاده شوند بر مخاطب تاثیر عمیقی به جا خواهند گذاشت؛ این همان موفقیتی است که هنرمند در هنگام خلق اثر مد نظر دارد. از بین تمامی هنرها، هنر سینما عمیقا به نور وابسته است؛ تا جاییکه فدریکو فلینی معتقد است: «فیلمها همان نورها هستند.» در تکنیک استاپ موشن، عروسک جایگزین بازیگر...
15 صفحه اولبررسی هویت و کارکرد اشیاء در استاپ موشن با تحلیل موردی آثار پساپان، شوانک مایر و گریک سکو
آبجکت انیمیشن یا انیمیشن اشیاء، به عنوان یکی از اشکال استاپ موشن، شیوه ای است که اشیاء و مواد روزمره را به خدمت می گیرد و با دمیدن روح انیمیشن در آن ها، تبدیل به پرسوناژهای منحصربه فرد یک روایت می کند. استفاده از این شیوه هرچند به اندازه ی شیوه های دیگر مثل انیمیشن طلق، انیمیشن خمیری و یا انیمیشن کامپیوتری، چندان مرسوم نیست، اما با مشاهده ی تجربیات گاه به گاه از این دست، به راحتی پی به تفاوت زب...
منابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده سینما و تئاتر
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023